Binnen 1 werkdag een passende offerte
Gepubliceerd: 03 september 2019

Intercity

Deel:
Intercity
Vanuit een recent betrokken en duurzaam kantoor in Hoofddorp werkt Intercity Real Estate Management met 18 professionals aan het allround beheer van Nederlandse vastgoedbeleggingen. De drie belangrijkste pijlers voor Intercity Real Estate Management zijn Asset Management, Property Management en Accountancy. Binnen Property Management behoort ook het faciliteren van duurzaam afvalmanagement.
Intercity

Minder verkeersbewegingen en 50% besparing

Intercity werkt al meer dan 12 jaar samen met Milieu Service Nederland, die voor 90% van de vastgoedportefeuille de afvalinzameling verzorgt. Toen Intercity Real Estate Management in 2012 een nieuw object in Rijswijk in beheer kreeg, was Milieu Service Nederland dan ook de logische partner om het afvalmanagement te verzorgen. Bovendien kenden zij de situatie op locatie goed.

Oude situatie: 66 ledigingen per week

Technical Manager Eric Dekker geeft aan: “Het object bestaat uit meerdere bouwdelen van twee of drie bouwlagen. In de lengte is het enkele honderden meters lang. In de oude situatie stonden er over de gehele lengte, aan de voor- én achterzijde, rolcontainers voor restafval en papier/karton. Omdat de inpandige afvalhokken veel te klein waren, stonden containers zowel op straat in cocons als in algemene ruimtes. In totaal ging het om 22 stuks 1100 liter containers die 3x per week geleegd werden. We praten dan over 66 ledigingen per week!”

Hoge kosten illegale afvaldump
“Bijkomend nadeel was dat de contractuele kosten verschrikkelijk hoog waren en behoorlijk drukten op de servicekosten”, vervolgt Dekker. “Ook wisten ‘nieuwe’ chauffeurs niet alle containers te vinden door de complexe situatie. Bovendien waren de containers op het terrein voor iedereen toegankelijk en werd er veel illegaal (grof) afval gedumpt. Dat resulteerde ook in een toename van zwerfafval."

Nieuwe situatie: Miniperscontainers op 3 strategische plaatsen

Om de vuilstromen meer beheersbaar te maken en de servicekosten zoveel mogelijk te verlagen, is ervoor gekozen om aan de achterzijde van het object drie afsluitbare en overkapte afvalhokken te plaatsen. Daarin staan een Miniperscontainer en een reguliere container voor papier/ karton. De afvalhokken staan op strategische punten die voor alle huurders goed bereikbaar zijn. Begin 2019 zijn deze voorzieningen gerealiseerd.

Minder verkeer

De Miniperscontainers geven een automatische volmelding bij 80% vol, waarna de unit binnen 24 uur wordt geleegd. “Er wordt dus alleen gereden als de pers bijna vol is. Dat is efficiënt, kostenbesparend en milieuvriendelijk”, geeft Dekker de voordelen weer. “We zien dat huurders meer bewust en gemakkelijker afval scheiden. Ook wordt er geen illegaal afval meer op het terrein gedumpt.”

Aanzienlijke besparing

Dekker: “Bij de uitwerking van het plan zijn we uitgegaan van een kostenbesparing van 40’%’’. Op basis van de cijfers tot nu toe, lijkt het erop dat er zelfs een besparing van ruim 50% gehaald gaat worden. Deze besparing komt direct ten gunste van de huurder en verhuurder.”

Duurzaamheid

Intercity Real Estate Management verzorgt namens opdrachtgevers bij multi-tenant objecten o.a. de inzameling van restafval en papier/karton. “Duurzaamheid is en wordt steeds belangrijker voor pandeigenaren, beheerders en huurders. Op afvalgebied proberen we in overleg met onze huurders te bekijken hoe we dit zo goed mogelijk op kunnen pakken. We zien een toenemende vraag vanuit onze huurders voor het scheiden van plastic. Wellicht dat we hier in de toekomst verder vorm aan gaan geven”, geeft Dekker aan.

Korte lijnen

Intercity Real Estate Management werkt inmiddels meer dan 12 jaar samen met Milieu Service Nederland en dat bevalt Dekker prima. “Tweejaarlijks evalueren wij de samenwerking. Indien er sprake is van een probleemlocatie vaker, om eventuele problemen zo spoedig mogelijk te verhelpen. Het sterkste punt van Milieu Service Nederland is voor mij het aantrekkelijke tarief, in combinatie met de korte lijnen die je binnen de organisatie hebt. Samen kunnen we de dienstverlening naar onze klanten en eindgebruikers optimaliseren.”

Wil je meer weten over afvalinzameling door Milieu Service Nederland? Of wil je juist liever controleren of het verzamelen van het afval binnen jouw organisatie al goed verloopt? Neem dan gerust contact met ons op via onderstaand formulier. Wij helpen je graag duurzaam te ondernemen.

Nieuwsbrief
Gepubliceerd: 03 september 2019
Deel:

Bekijk de laatste klantcases